Az EL-GO típusú elektromos mopedek szállítása júliustól tilos a DKV Zrt. járművein

3
Az EL-GO típusú elektromos mopedek szállítása júliustól tilos a DKV Zrt. járművein
Debrecen –  A Mikepércsi úti buszmegállóban hangos szóváltásra figyeltek fel az utasok; a vita azon robbant ki, hogy a szaharai melegben a megállóban várakozó mozgássérült férfi felszállhat-e az EL-GO típusú elektromos mopedjével a klimatizált helyijáratú autóbuszra. Kiderült, hogy a belső utasítás szerint nem.

 

 Mi a baj vele?

A miért?-ről a közlekedési vállalat kommunikációs előadóját kérdeztük. Csohány Andrea elmondta, hogy mivel az elektromos mopedek KRESZ szerinti besorolása és a szakhatóságok ezzel kapcsolatos álláspontja nem egyértelmű, ezek nem adnak megfelelő útmutatást számukra a helyzet megítélésére. “Az utasaink biztonsága érdekében július elsejétől járműveinken a három-, illetve négykerekű EL-GO elektromos mopedek nem szállíthatóak.

 

Már a járműveinkre történő felhajtás is problémás vele (nagy a súlya, a kézi mozgatása pedig nem lehetséges), a rámpákat sem ezekhez méretezték, ráadásul a tömegközlekedési eszközökön történő mozgásuk az utasok számára balesetveszélyes. A döntésben szerepet játszott továbbá, hogy a buszokon a mozgássérültek számára fenntartott helyre történő beállása, és a biztonságos rögzítése sem megoldható.” – tudtuk meg. Hozzátette, hogy a tömegközlekedési járműveken csak áramtalanított és megfelelően rögzített kerekes szék szállítható, ennél a típusnál pedig ez nem megoldható. “Amennyiben az illetékes szakhatóság a jövőben az említett mopedek szállítását egyértelműen engedélyezi, úgy társaságunk a hivatalos szabályozásnak megfelelően fog eljárni” – ígérte meg Csohány Andrea.

Az elnök belátó

Az EL-GO egy viszonylag elterjedt elektromos moped, amit olyanok is használnak, akik nem feltétlenül mozgáskorlátozottak, csak hosszabb távon nem képesek a gyaloglásra – tudtuk meg Szécsényi Lajostól, a Mozgáskorlátozottak Hajdú-Bihar Megyei Egyesületének elnökétől.

– Egyet kell értenünk a hatóságokkal és a közlekedési vállalattal abban, hogy ez a típusú moped a szabályozás szerint önálló közlekedési eszköznek számít, és a szállítására is az erre vonatkozó előírásokat kell alkalmazni. Ez a 22-es csapdája, hiszen egyfelől méltatlan a sérült emberekhez, hogy az elektromos mopedük műszaki paraméterei miatt nem szállhatnak fel a DKV járműveire, másfelől viszont első az utasok biztonsága, ami nem veszélyeztethető. Az lenne a legjobb, ha a közlekedési vállalat találna műszaki megoldást arra, hogy a mopedeket a buszokra feljuttassák és ott megfelelően rögzítsék, bár nem valószínű, hogy néhány ügyfél problémája miatt a járműflotta valamennyi tagját súlyos pénzekért átalakítanák – jelentette ki Szécsényi Lajos. HBN

 

forrás: haon.hu

MEGOSZTÁS

3 HOZZÁSZÓLÁS

  1. meg a jó édes a….kat!!!sokszor utaztam buszon mopeddel és semmilyen gond nem volt,a hely is elegendő,a rámpa szélessége is,az,hogy vannak idióta buszsofőrök akik nem engedik fel a mopedeseket,hát erre mit lehet mondani???a közlekedési vállalat kommunikációs előadójának kívánom,hogy járjon hasonló cipőben,mint a mozgássérültek és mínuszokban járkáljon mopeddel,mert buszra nem szállhat,érezze a kirekesztséget és azok is akik ilyen döntést képesek hozni!!!!!

  2. Talán ha a sérültek állapotra specializált segédeszközt kapnának, standard helyett (amnit a gyártói érdekek szabnak meg jelenleg), akkor a buszokra való felszállás is biztonságosabb lenne mindenki számára…
    A Mopedek teljesítménye nem teszi lehetővé, hogy a tömegközlekedés nélkül közlekedjünk velük…
    Méreteik az Európai Úniós szabványhoz igazodnak, ahogy Európai Úniós elvárás az alacsonypadlós járatok indítása, mint busz, villamos, metro, troli, és vonat esetében is…. Mégis a Vonathoz tartozó emelővel szállítható járatok megengedett mérete kissebb, mint a Mopedek töbségének a hossza, pedig a MÁV is Úniós szabványra hivatkozik!!!
    És arról csak mellékesen szólok, hogy létezik olyan mozgásállapot, amihez sajnálatos módon hozzátartozik egy bizonyos szintű téri tájékozódási képtelenség – a saját helyzetemet is ideértve -, épp ezért, ha a Mopedem akkumulátora lehetőséget is adna BKV-mentes közlekedésre, akkor sem lennék rá képes!
    És jelzem: ezzel nem vagyok egyedül!
    Az én székem nem ELGO, elsősorban a méretei miatt, másodsorban, de egyáltalán nem elhanyagolható szempontból – a javíttatásával kapcsolatos számomra ismert problémák miatt…
    Kérdem én, hogyan lehetséges, hogyaz Úniós szabályozások egymásnak ellent mondanak és hogy a székek kiutalása nem a használó érdekei alapján történik, és hogy az ezzel kapcsolatos hátrányos következményeket a használó szenvedi el, a törvényalkotók pedig csendben gazdagodnak???!!!

  3. “Az lenne a legjobb, ha a közlekedési vállalat találna műszaki megoldást arra, hogy a mopedeket a buszokra feljuttassák és ott megfelelően rögzítsék.”
    Mi van? Gombhoz a kabátot???

Mondd el a véleményed, vagy kérdezz bátran!