Így néz ki a saját fejlesztésű IC-kocsi

0

A járművet 1,4 milliárd forint költséggel fejlesztették ki Szolnokon, a remények szerint hamarosan indulhat a sorozatgyártás is.

Bemutatták a MÁV saját fejlesztésű IC+ kocsijának két prototípusát szerdán a budapesti Nyugati pályaudvaron. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára kiemelte: büszkék lehetünk azokra, akik Szolnokon 1,4 milliárd forint költséggel kifejlesztették a járművet, és minden remény, szándék szerint megvalósulhat majd a sorozatgyártás. Ezzel lehetőség nyílhat 200 új munkahely teremtésére – köztük fogyatékkal élők számára is – a beszállítóknál pedig további 200-250 új munkahely jöhet létre – tette hozzá.

Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: a járművek utolsó tesztpróbájukra, a zajmérésre indulnak hamarosan Svájcba az eddigi osztrák pályákon végzett futás- és fékpróbák után, ezt követően kezdődhet az engedélyeztetés. Várhatóan az idén ősszel állítják forgalomba a két IC+ vasúti kocsit.

Fónagy János kiemelte, hogy a kormány számára a vasút nem csak egy vállalat, hanem a magyar gazdaság és társadalom egyik legfontosabb tartóeleme, amely biztosítja az állampolgárok mobilitását, a hazai ipar működését, a Magyarországon átmenő tranzitforgalmat. A kormány célja a vasúti közlekedés színvonalának fejlesztése, az utazási körülmények javítása, hogy még többen válasszák a vasutat az egyéni közlekedéssel szemben – hangsúlyozta az államtitkár, akik beszámolt arról is, hogy a 2010-ben indított változások eredményeként 2013-ban 8 százalékkal emelkedett a főbb országos vasútvonalakon az IC-ken utazók száma, tavaly decemberben forgalomban állt a magyar vasúton a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon két Flirt motorvonat, és hamarosan újabb motorvonatok érkeznek Magyarországra.

Az eredmények között említette, hogy a belföldi vasúti forgalomban több mint 700 wifivel ellátott jármű közlekedik, az idén befejeződik a tavaly elkezdett program, 300, a távolsági forgalomban közlekedő vasúti kocsi felújítása, illetve a MÁV adósságállományát 334 milliárd forintról négy év alatt 265 milliárd forintra csökkentették. A vállalatcsoport 100 gazdasági egységét a felére csökkentették, folyik a párhuzamos tevékenységek megszüntetése, a költséghatékony technológiák bevezetése, a korábban külső vállalkozók által végzett munkák vállalatcsoporton belüli visszaszervezése – fejtette ki.

Az államtitkár szerint a magyar közlekedési gépgyártás a saját fejlesztésű vasúti kocsikkal bizonyította, hogy megfelel a 200 éves tradícióknak és folytatni tudja a hagyományokat.

A MÁV-START Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a járművek korszerű feltételeknek is megfelelnek, alapvetően a belföldi forgalomban járnak majd, de a terveznek velük a nemzetközi forgalomban is. A MÁV 2012 januárjában jelentette be, hogy a MÁV Gépészet Zrt. 1,4 milliárd forint felhasználásával – amelyből 462 millió forintot tett ki az Európai Unió támogatása – két darab IC+ vasúti kocsit fejleszt.

FELHASZNÁLT IRODALOMMTI
FORRÁShirado.hu
MEGOSZTÁS

Mondd el a véleményed, vagy kérdezz bátran!